Warsztaty literackie - Festiwal Górski 2019 w Lądku-Zdroju
  • pl

24. edycja Festiwalu przed nami. Trwają przygotowania, ale już teraz możemy ogłosić, że podobnie jak w roku ubiegłym, podczas festiwalu nastąpi rozdanie nagród Złotych Czekanów –  Piolets d’Or 2019. Zarezerwujcie już teraz datę w kalendarzu – 19 – 22 września.

Warsztaty literackie

Jak pisać o górach by inni chcieli to czytać? (Łukasz Supergan)

 W czasach, gdy każdy może wyruszyć w świat, wszyscy możemy nazwać się podróżnikami. Gdy każdy może tworzyć treści w sieci, pisać bloga lub kręcić filmy, wszyscy stajemy się twórcami bądź autorami. Czy jednak za ilością treści, które tworzymy idzie jakość? Każdy może napisać książkę o swoich podróżach, o górskich peregrynacjach? A jak zabrać się do niej, by porwała czytelnika i przekazała emocje, które towarzyszyły nam w drodze, obrazy, które mamy przed oczami? Co warto w niej zawrzeć, a co lepiej pominąć? Jak zbierać materiały do takiej książki? Skąd czerpać inspiracje?

Łukasz Supergan – specjalista od wypraw długodystansowych. Jako pierwszy człowiek samotnie przeszedł Łuk Karpat. Przewędrował 4000 km z Warszawy do Santiago de Compostela. Ma na swoim koncie trawers Islandii, przejście grani Pirenejów, całości łańcucha Alp, irańskiego Zagrosu, przejście Izraela i Terytoriów Palestyńskich, wyprawy w Himalaje, Karakorum, Pamir i Tien Szan – łącznie 20 000 km siłą własnych nóg. Odwiedził ok. 40 krajów na 3 kontynentach, spędzając ponad 2 lata w Azji. Dwukrotnie wyróżniony na spotkaniach „Kolosów”. Autor artykułów o tematyce podróżniczej i górskiej oraz książek „Pustka wielkich cisz” i „Pieszo do irańskich nomadów”.

 

Self-publishing – jak samodzielnie wydać (górską) książkę? Kinga Rak

„Samopublikowanie” staje się coraz bardziej popularne – nic dziwnego, gwarantuje większy zysk i wolność, niż tradycyjne wydawnictwo. Self-publishing jest prosty, jeśli poznamy kolejne kroki procesu wydawniczego i zrozumiemy, na czym on polega. Dzięki temu możemy odnieść sukces, a nie płakać nad niesprzedanym stosem książek w garażu. Uczestnicy warsztatu poznają proces wydawniczy: od redakcji, korekty, skład, opracowanie graficzne, druk, dystrybucję i sprzedaż oraz dowiedzą się, jakie są najczęstsze błędy self-publisherów i jak ich uniknąć. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma listę pytań, na jakie powinien odpowiedzieć sobie autor, zanim rozpocznie proces wydawania. Pomogą one stworzyć indywidualną i działającą strategię wydawniczą.

Kinga Rak – redaktor naczelna Twardej Oprawy, literaturoznawczyni, krytyczka literacka. Od 2011 współtworzy i analizuje (również naukowo) zjawisko self-publishingu w Polsce. Pomagała w wydaniu książek wielu blogerów (w tym Tomka Tomczyka, Andrzeja Tucholskiego, Marii Młyńskiej), aktywnie wspiera debiutantów na początku ich wydawniczej drogi.

 

Jak samemu wydać górski album fotograficzny – Aga Baran i Łukasz Gomuła

Rzecz będzie o tworzeniu niskonakładowych autorskich albumów i książek fotograficznych, potrzebie i sposobach prezentacji fotografii oraz możliwościach, jakie oferują najnowsze technologie w dziedzinie druku fotograficznego. Ekskluzywnie dla uczestników warsztatów pra-premierowa prezentacja publikacji wykonanych w ramach serwisu Artibo. Świetna okazja do zapoznania się z publikacjami i pracami znanych fotografów górskich wykonanych specjalnie na Festiwal Górski w Lądku Zdroju. Dla  10-ciu wybranych osób ufundowany zostanie zestaw nagród w postaci autorskiego albumu fotograficznego oraz pakietu foto-expo ( wydruki fine-art+katalog+pocztówki)

Aga Baran i Łukasz Gomuła. Twórcy Artibo – nowoczesnego laboratorium obrazu dedykowanego dla fotografów i artystów sztuk wizualnych. Od lat związani z branżą fotograficzną. Aga przez dekadę zdobywała doświadczenie w UK, zarządzając drukarnia fotograficzną, później koordynując komercyjną postprodukcję fotograficzną i filmową. Od 2016 promuje polski druk na terenie UK i USA, kolaborując z twórcami po obu stronach oceanu. Łukasz Gomuła, promotor kreatywnego myślenia, strateg, projektant nowych produktów, grafik, lider zespołu Kreacji i Designu. Od 2009 współtworzy krajowe i globalne marki z branży fotograficznej. Moderator Design Thinking wykorzystujący tą metodę w pracy i w życiu codziennym.

Social media dla człowieka gór czyli jak promować swoje górskie aktywności – Andrzej Budnik

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie promować swój projekt lub swoją osobę (markę osobistą) w social mediach w kontekście aktywności górskich i podróżniczych, to ten warsztat jest dla Ciebie. W oparciu o konkretne przykłady i success stories dowiesz się jak i których z social mediów używać, aby promować swoją działalność i docierać do nowych odbiorców; jak budować komunikat i prowadzić komunikację, aby była ona skuteczna; jak tworzyć treści, aby były „na czasie”, ciekawe i angażujące odbiorców.

Andrzej Budnik – alternatywny podróżnik, bloger i geek technologiczny.  Duszę zaprzedał górom w północnym Pakistanie i tadżyckim Pamirze, odkrywanych podczas 4-letniej podróży lądowej przez Azję i Australię. Od wielu lat zaangażowany w aktywizację polskiego środowiska podróżniczego. Założyciel i współautor najstarszego, aktywnego bloga podróżniczego w Polsce – www.LosWiaheros.pl. Nominowany do Travelerów 2010 i Kolosów 2013. Zwycięzca konkursu Blog Roku w kategorii Podróże i Szeroki Świat w 2007 roku. Zawodowo licencjonowany pilot drona w firmie www.CrazyCopter.pl. Łącząc od lat pracę zdalną i podróże stara się promować styl życia określany Cyfrowym Nomadyzmem.